A tánciskola alapításakor is szükség volt egy székhelyre

Amikor valaki vállalkozásba kezd, sok olyan dologra kell figyelnie, amire elsőre talán nem is gondol. Igaz ez egy tánciskolára is, aminek szintén szüksége van egy székhelyre.

A székhely fogalma fontos, hisz különbséget kell tennünk közte, a telephely és a fióktelep között. Amikor valaki vállalkozást alapít, mindenképp szüksége lesz egy székhelyre. Sokan ezt székhelyszolgáltatóra bízzák, és ilyen szolgáltató a szekhelyszolgaltatas24.hu is. Hogy mit is takar ez a székhelyszolgáltatás? Mielőtt erre rátérnénk, nem árt tudni, hogy mi a különbség a székhely, a telephely és a fióktelep között.

Voltaképp a székhely fogalma azt jelenti, hogy ide van bejelentve a vállalkozás, ez a bejegyzett irodája, a hivatalos levelezési címe. Erről, hogy minden vállalkozásnak rendelkeznie kell ilyennel, a Polgári törvénykönyv rendelkezik. A jogszabályban az is benne van, hogy a hivatalos okiratok és jognyilatkozatok fogadását biztosítania kell a vállalkozásnak a székhelyen, illetve az is, hogy a jogszabályban meghatározott okiratok elérhetősége is a székhely feladatai közé tartozik. Az esetek java részében a székhelyen történik meg a központi ügyintézés is, de ha mégsem, a hivatalos iratok akkor is ide érkeznek.

Ha nem a székhelyen van a központi ügyintézés helye, akkor ezt is hivatalosan jelezni kell. A cégjegyzéknek és a létesítő okiratnak is tartalmaznia kell azt az információt, vagyis a pontos címet, ahol a vállalkozás központi ügyintézésének helye van. És hogy ez mit is takar a gyakorlatban? Azt, hogy itt történik a döntéshozatal és minden olyan ügyintézés, ami a cég működését érinti. Ennek a léte nem gyakori, annál gyakoribb a telephely és a fióktelep léte.

A székhely fogalma mellett tehát érdemes ezekkel is tisztában lenni, valamint azzal, hogy ha a szekhelyszolgaltatas24.hu szolgáltatásait vesszük igénybe, akkor az milyen előnyökkel jár.

A telephely azt jelenti, hogy itt zajlik a fő tevékenysége a cégnek. Hogy mikor van ilyen telephelyre szükség, azt nyilván befolyásolja, hogy milyen munkáról is van szó, és az is, hogy mennyi alkalmazottat foglalkoztat a cég. A társasági szerződésnek és a létesítő okiratnak is tartalmaznia kell, hogy milyen telephely, vagy telephelyek vannak. Ezek pontos címét tehát hivatalosan is rögzíteni kell. A fióktelep pedig gyakorlatilag ugyanazt jelenti, mint a telephely, annyi különbséggel, hogy a székhelytől eltérő településen található.

A székhelyszolgáltatás nagy előnye pedig, hogy nagyon sok költséget meg lehet takarítani, nem beszélve az iparűzési adóról. Hisz a szekhelyszolgaltatas24.hu kínálatában ez is szerepel, de hogy mit is jelent ez pontosan?

Azt, hogy az adott székhelyre van bejelentve a vállalkozásunk. Budapesten több címen is van erre lehetőség, ha pedig nem szeretnénk iparűzési adót fizetni, akkor az iparűzési adómentes Újlengyelben is van lehetőség a székhelyszolgáltatásra.

Egy órán belül hozzájáruló e-mailt küld a cég, hisz ahhoz, hogy a vállalkozásunk székhelye valahova be legyen jelentve, oda a tulajdonos hozzájárulása szükséges. A székhelyszolgáltatás tartalmazza az online ügyintézést, saját ügyvéddel rendelkeznek és a feladataik közé tartozik a levelek átvétele és szkennelése is. Valamint ahogy az a törvényben elő van írva, a cégtáblát is elhelyezik az épületnél úgy, hogy az közterületről jól látható legyen. A székhelyszolgáltatás pedig egy teljesen legális dolog.

Visszatérve az iparűzési adóra, illetve az az alóli mentességre: ehhez az kell, hogy olyan helyen legyen a székhelyünk, ahol nem kell ilyen típusú adót fizetni. Ezt egyébként az önkormányzatok vetik ki és Pest megyében is több olyan település van, ahol nincs ilyen adó. Ilyen Újlengyel, ahol már közel harminc éve nem kell iparűzési adót fizetni. Voltaképp egész Pest megyében és az egész országban ez az egyik legnépszerűbb ilyen hely, nem csoda, hogy sok multinacionális vállalat választotta székhelyéül Újlengyelt.

Ha itt van a vállalkozásunk székhelye, az nem jelenti azt, hogy rendszeresen meg kellene itt jelennünk, bár azt érdemes tudni, hogy Budapesthez igen közel van, az M5-ös autópálya mellett, könnyen megközelíthető tehát. Azt iparűzési adóval kapcsolatban azt azért érdemes tisztázni, hogy mennyit is takaríthatunk meg. Tehát elsőként, már működő vállalkozás esetén azt kell tisztázni, hogy mennyi az iparűzési adó alapja. Az is fontos ebből a szempontból, hogy van-e a cégnek telephelye, fióktelepe, olyan, mi Újlengyelen kívül van. Ilyen esetekben ugyanis meg kell osztani az iparűzési adót, ami azt jelenti, hogy nem biztos, hogy a székhelyáthelyezéssel jól járnánk. Mindezt érdemes alaposan átbeszélni a könyvelővel, adótanácsadóval, mielőtt megszületne a döntés.

A székhelyszolgáltatás nagy előnye, hogy nem kell adminisztrációt fizetnie a vállalkozásnak a székhelyén, ez különösen induló, vagy kisvállalkozások számára jelent igen nagy költségmegtakarítást. Nem kell irodát bérelni, nem kell saját otthonunkba bejelenteni a vállalkozást és így tovább. Ha hivatalos levelek érkeznek, akkor azokat itt átveszik és elektronikusan iktatják. Nem kell nekünk a postára menni, sorban állni, ezzel pedig akár órákat is spórolhatunk. Mint ahogy az is egy óriási előny, hogy nem kell a hatóságokat az otthonunkban fogadnunk. Az is előny, hogy a hatósági kényszerintézkedéseket is a székhelynek kell tűrnie. Mint ahogy az is a székhelyszolgáltatás mellett szól, hogy nem kell építményadót fizetnünk, amit kellene, ha saját lakásunkba jelentenénk be a vállalkozásunkat.

A székhely fogalmának megismerése után pedig érdemes azt is áttekinteni, hogy mit kínál a szekhelyszolgaltatas24.hu. Először is a cégünk székhelyét kötelező megjelölni egy cégtáblával úgy, hogy az közterületről is jól látható legyen. A cégbíróság erre különösen figyel, és ez benne van a szekhelyszolgaltatas.24.hu szolgáltatásaiban is. Ezen kívül átveszik az érkező leveleket, hivatalos postai meghatalmazással. Ezeket beszkennelik, majd e-mailben továbbítják. Havonta egyszer pedig postai úton is megkapjuk az addig összegyűlt leveleket. A hatóságok fogadása és a kényszerintézkedések tűrése szintén a szolgáltatás része, mint ahogy az is, hogy szükség esetén tárgyalót biztosítanak. Mindezzel, a székhelyszolgáltatással hatalmas összegeket takaríthatunk meg, és érdemes élni ezzel a lehetőséggel.

És érdemes olyan céget választani, akiknek nagy gyakorlatuk van ebben a tevékenységben, akik profik és megbízhatók. Ilyen a szekhelyszolgaltatas24.hu, akik több mint 11 éve foglalkoznak ilyen típusú tevékenységgel. Először Budapesten nyitották meg irodáikat, Budán és Pesten, majd miután nagy volt az igény az iparűzési adómentes szolgáltatásra, így Újlengyelben is nyitottak egy irodát. Fontos tudni azt is, hogy a hatóságkezelésben is nagy gyakorlatuk van és több ügyvédi irodával is kapcsolatban állnak. Mint ahogy az is hasznos információ a céggel kapcsolatban, hogy pénzügyileg stabilak, ezt pedig Európa legnagyobb cégminősítő vállalkozása, a Bisnode is alátámasztotta. Mindez pedig teljesen törvényes.

Aki tehát vállalkozás indításán töri a fejét, vagy gondot okoz a mindennapokban számára a napi adminisztráció, az iroda bérlése, vagy esetleg az iparűzési adó fizetése alól szeretne mentesülni, mindenképp érdemes megnéznie, hogy milyen szolgáltatásokat kínál a szekhelyszolgaltatas24.hu. A saját életét könnyíti meg ezzel egy vállalkozás. Mindezt kedvező árakon.